De la amatori la profesionisti

Acumularea de carbohidrati

Titlu-Carboload

Acumularea de carbohidrați (tehnică știută și sub numele de carboloading)  se face în mod normal înainte de un eveniment major. Este o tehnică ce vă poate creşte depozitele de carbohidraţi din corp cu 30% sau mai mult. Iată o metodă eficientă şi uşoară, care nu necesită perioade lungi de lipsă de antrenament sau schimbări radicale ale dietei.

Urmaţi acest ghid în cele trei zile de dinaintea competiţiei:

Consumaţi în fiecare dimineaţă 750ml de EnergySource. Aşteptaţi 30 de minute, apoi urcaţi-vă pe bicicletă şi încălziţi-vă uşor timp de 10 minute. Continuaţi această încălzire cu un singur sprint de 3 minute. Pe parcursul sprintului ar trebui să urmăriţi acumularea unei cantităţi mari de acid lactic, care vă va încuraja corpul să înmagazineze carbohidraţii. Ar trebui apoi să consumaţi 10 grame de carbohidraţi per kilogram-corp pe parcursul zilei. Pentru o persoană de 70kg, asta ar însemna 700 de grame de carbohidraţi pe zi.

De obicei, atleţii consideră dificil consumul unei astfel de cantităţi de carbohidraţi din alimente obişnuite. Pentru a evita consumul unei cantităţi mari de alimente bogate în carbohidraţi, consumaţi o dată la trei ore 500ml de EnergySource şi un EnergyBar. După 12 ore, acestea vă vor asigura aproximativ 360 de grame de carbohidraţi. Dieta dumneavoastră normală bogată în carbohidraţi ar trebui să vă asigure restul.

 

Traducere si adaptare Madalina Preda

Articol original: http://highfive.co.uk/high5-faster-and-further/carbo-loading